Hulladékgazdálkodási közszolgáltatás megrendelése – Itt a szerződéskötés menete

Főoldal  |  Hírek   |  Hulladékgazdálkodási közszolgáltatás megrendelése – Itt a szerződéskötés menete

Hulladékgazdálkodási közszolgáltatás megrendelése – Itt a szerződéskötés menete

Korábban írtuk, hogy 2023 január 1-től MINDEN HÁZNAK KÖTELEZŐ jelleggel kell igénybe venni a hulladékszállítási szolgáltatást, ezért minden ház tulajdonosának szerződést kell kötnie a Depóniával.

A mai napon megkaptuk Gánt Község Önkormányzatától a Depónia tájékoztatóját, amely részletezi a szerződéskötés menetét.


„Tájékoztatjuk Önöket, hogy 2023. év elejétől Gánt Község valamennyi ingatlana bekapcsolásra kerül a hulladékgazdálkodási közszolgáltatásba.
Felhívjuk figyelmüket, hogy az ingatlantulajdonos/használó és a közszolgáltató közötti jogviszonyt jogszabály hozza létre.
A hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény 2. § (1) 27. pontja kimondja, hogy a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás egy kötelező jelleggel igénybe veendő szolgáltatás. Ezzel a rendelkezéssel a törvény keletkezteti a hulladékszállítás utáni fizetési kötelezettséget.” – áll a tájékoztatóban.

A Szerződés megkötéséhez az alábbi lehetőségek közül lehet választani:

Személyesen

Gánt Község Önkormányzatának szervezésében a Művelődési Házban (Gánt, Béke tér 20.)

2022.11.28. hétfőn, 8:00-15:30 óra között,
2022.11.29. kedden, 8:00-15:30 óra között.


A szerződéskötéshez a lakcímkártyát és személyazonosító okmányt (vállalkozás esetén a
képviseletet igazoló iratot, adószámot, cégjegyzékszámot, bélyegzőt) kell vinni.

Online

A Depónia honlapján található EZT AZ ÚJ BEKAPCSOLÁS ŰRLAPOT kell kitölteni, majd azt elküldeni az ugyfel@deponia.hu e-mail címre.

Kipróbáltuk, ezt tapasztaltuk

Pár napja egy kozmai kitöltötte már a fent említett nyomtatványt, majd azt e-mailben továbbította a Depóniának. Két napra rá hívta is az ügyintéző, hogy megerősítse és pontosítsa a részleteket, biztos akart lenni, hogy új szerződést kíván kötni. A kapcsolattartó megértette a kozmai igényét, nyugtázta, és abban maradtak, hogy küldi a szükséges dokumentumokat. Erre ismét elküldte kitöltésre ugyanazt a nyomtatványt, ami alapján hívta az új szerződő félt. Láthatóan nekik is új az egész helyzet, ezért ha az online út nem vezet eredményre, marad a személyes szerződéskötés Gánton, vagy valamelyik ügyfélszolgálaton.

Segít az Önkormányzat

Amennyiben a fenti szerződéskötési módok közül egyikre sincs lehetőség, úgy Gánt Község
Önkormányzatánál lévő „Új bekapcsolás” nyomtatvány kitöltésével, és postacímre történő
megküldésével lehet igényelni a Szerződés megkötését.

Posta cím: 8000 Székesfehérvár-Csala Pénzverővölgy, Hrsz: 020087/8

További hasznos infók

A Szerződés létrejöttével az állandó lakosok részére átadásra/kiküldésre kerül az edényazonosító matrica, mely igazolja a szolgáltatás igénybevételének jogosságát évi 52 alkalommal.

Az üdülőként, nyaralóként használt ingatlanok tulajdonosai évi 26 alkalommal kötelesek igénybe venni a szolgáltatást. Részükre a hulladékszállítás igénybevételére jogosító matrica kerül átadásra/kiküldésre, melyet az ingatlantulajdonos által beszerzett és kihelyezett zsákokra kérünk felragasztani, -áll a Depónia tájékoztatójában.


A fentieken túl a 2023. évre vonatkozóan minden ingatlanhasználó részére a szolgáltató biztosít 8 db zöldhulladék matricát is.


A települési hulladék gyűjtési napja, valamint a további hulladéktípusok gyűjtései a hulladéknaptárban lesznek megtalálhatóak.


Amennyiben a szerződéskötéssel kapcsolatban további kérdések merülnének fel, az ügyfélszolgálaton az elérhetőségek egyikén lehet érdeklődni.

Összegzés

A Vérteskozma.hu oldal által szervezett, majd itt publikált kérdőív eredményére hivatkozva a közmeghallgatáson Krausz János polgármester bejelentette, hogy az elsöprő többségi akarathoz igazodva, Vérteskozmán marad a jelenlegi rendszer. Ennek egy fontos feltétele, hogy minden tulajdonos gondoskodjon még idén az egyéni szerződésének aláírásáról a Depóniával.

Tehát,

– Maradnak a nagy kukák, de azokba matricával ellátott szemeteszsákokat lehet csak dobni.

– Az ittlakók használhatnak egyéni, 110 literes edényeket, amelyeket vasárnap este, hétfő hajnalban kirakhatnak az út szélére. Ezeket maguknak kell beszerezni, de a Depóniától is vásárolható.

– A szerződéskötés után mindenki kap matricát, és a hulladékot mindig zsákba kell majd rakni, a zsákot pedig felmatricázni. A matrica nélküli zsákok elszállításáért külön kell fizetni, de az nem derült ki, hogy ennek költségviselője ki lesz.

– A szelektív hulladékkal is ez a helyzet. Be lehet szerezni szelektív kukát, és a megfelelő napon ki lehet tolni a ház elé, vagy zsákban a ház elé kihelyezni, vagy a nagy kuka mellé lehet majd rakni.

– A hulladékszállítás díja 3960 Ft / negyedév / ház

– Aki üdülőként használja a telket, az kérheti az 50%-os kedvezményt, azaz a 26-os szállítást jelölje be, de ebben az esetben a lomtalanításra nem jogosult.

– Ha hosszabb ideig nem használja valaki az ingatlant, a szerződést később lehet szüneteltetni.

Segítség azoknak, akiknek nincs nyomtatójuk

Mivel a szerződést ki kell nyomtatni, majd a kitöltés és az aláírás után postára adni, vagy be kell szkennelni ha emailban küldené, és nem mindenkinek van erre lehetősége, ebben segítünk. Kinyomtatunk majd szerződéskötési íveket, széthordjuk őket a faluban, és megoldjuk a szkennelést is amennyiben az illető nem postán szeretné feladni a szerződést. Erről majd küldünk tájékoztatást a levelezőlistákon hamarosan.

PREV

Átadták a Gántot Csákvárral összekötő utat

NEXT

Czakkos úr nem nyugszik és támadásba lendült!

    Hírlevél feliratkozás
    Szeretnék kétheti összefoglalót kapni a legfrissebb bejegyzésekből
    Kövess bennünket Facebookon
    hogy azonnal értesülj egy bejegyzés megjelenéséről